EC 135 V4 -->

22 Feb 2014 17:21 - 22 Feb 2014 17:22 #754 by flugversuchung
Replied by flugversuchung on topic EC 135 V4 -->
Finde die Tönung sieht gut aus. So ungefähr hab ich es bei mir auch gemacht. Von den grünen Fenstern bin ich nicht so der Fan.
Mit der Verunreinigung weiß ich nicht so recht, sieht irgendwie aus wie einfach nur Rauschen. Hast du mal versucht, eine echte Glas-Textur dezent drüber zu multiplizieren? So etwas hier in etwa www.be-brave.com/storage/dirty_glass_tex...ERSION=1307072835953

Please Log in or Create an account to join the conversation.

22 Feb 2014 17:54 - 22 Feb 2014 18:01 #755 by Charmed-Life
Replied by Charmed-Life on topic EC 135 V4 -->
Das Grün kann man bei bedarf weg lassen, die DRF Flotte hat diese Sonnenschutzpanele.
Anderes ist es nicht zu lösen, was das Rauschen angeht, denn die Scheiben sind ziemlich klein aufgelöst.
Auf der Template kann man das Rauschen fast gar nicht erkennen. Ich habe da schon das Bestmöglichste abgestimmt.
Man schaut sich ja in der regel den Heli nicht so nahe an wie auf dem letzen Bild. Ab ca.2 Meter Entfernung nimmt man das Rauschen so gut wie nicht mehr war und dient nur dazu, daß nicht nur was sich hinter dem Glas befindet einfach eine andere Farbe bekommt, sonder das Glas selbst besser die Eigenform erkennen lässt.

01 Mar 2014 19:00 #773 by Blacky
Replied by Blacky on topic EC 135 V4 -->
Mir ist aufgefallen, dass die Air Zermatt livery keine Rotorbrake hat. Ist das so gewollt oder ein Bug?

01 Mar 2014 19:45 #774 by hardrocker
Replied by hardrocker on topic EC 135 V4 -->
Das kann in der config-Datei der Livery eingestellt werden. Einfach den nötigen Wert von "0" auf "1" setzen.

So kannst du jede Livery nach deinen Wünschen ausstatten.

Moderators: Hilli
Time to create page: 0.153 seconds

rotorsim's partners

microHelis

Outstanding controls for the EC 135. Pedals, Collective and a true-to-the-original stick, even motor-controlled on request. These controls are a must-have for anyone flying the EC 135 in the simulator.

simparts.de

The hardware for the home cockpit. simparts instruments are of exceptional quality. The complete program for an EC135 cockpit is available. And everything is basically plug & play with our EC 135 Pro.

DLR

The German Aerospace Center (DLR) is a renowned research institution. Our flight model is used in a simulator at the Institute for Flight Guidance. DLR pilots supported the development.

sim-aviation.com

The ultimate flight experience in an EC 135 full flight simulator. Fully instrumented, motion platform, sensational projection. In Attikon in Switzerland, beginners as well as flight students and professionals get their money's worth.

Heli Simu France

Together with the French developer group HSF we bring the EC 135 for X-Plane into a new dimension. A highly detailed 3D model of HSF is combined with our unique system depth.

HR SimYard

The Austrian developers build high-quality freeware addons for FSX and PrePar3D. Thanks to our partnership, we mutually benefit from each other by exchanging 3D models for the EC 135.